mandag den 6. august 2007

36. dag – mandag den 6. august 2007

Vi vågnede kl. 07.23 – Janni har fødselsdag i dag, så vi ville gerne spise morgenmad sammen. Der var flere fødselsdagskort og gaver fra hele familien – vi havde fundet et flot aflangt fad, som er lavet af aluminium. Det passer godt ind til Janni og Andys stil her i huset, så det var heldigt.

Efter morgenmaden tog Andy på job, så ham har vi sagt farvel til. Vi andre tog til lægen, Mathias havde en tid hos James Hagi, som vi også var hos i fredags. Heldigvis sagde James, at det så meget bedre ud i dag, Mathias fik massage og varme på, og så blev han tapet op på ryggen. Dette bl.a. fordi vi jo skal ud og flyve i dag og i morgen, så det er flot for at styrke hans ryg. Ellers har vi fået et kort brev med, som vi kan give til den behandler, som vi skal kontakte, når vi kommer hjem igen. Da vi gik fra lægen, spurgte Mathias, hvor meget vi efterhånden har brugt på læger. Vi regnede hurtigt sammen og fandt ud af, at vi cirka har spenderet 400 dollars, hvorpå Mathias sagde: ”Det var mange penge, I kan bare sende mig hjem nu”. Han er meget bekymret for, om vi nu har nok penge til resten af rejsen. Det har vi naturligvis forsikret ham om adskillige gange – men det virker alligevel til, at han spekulerer lidt over det. Vi har jo en rejseforsikring, som dækker det hele, når vi vender tilbage til Danmark.

Da vi kom tilbage til huset, var Carina kommet hjem fra universitetet. Hun har heldigvis fri i dag, så vi kan spendere et par timer sammen. Vi skal pakke sammen (igen igen) og bliver hentet kl. 15.30 af en corporate cab, så Janni slipper for at sidde i trafik hele eftermiddagen – på hendes fødselsdag. De andre skal ud og spise italiensk i aften.

Vi rejser med Jetstar til Sydney og har booket et lufthavnshotel, fordi vi skal rejse til Auckland i morgen tidlig. Fra Auckland flyver vi videre til Tonga – alt i alt en hel transportdag. Så i morgen når vi nok ikke at komme på bloggen. Endvidere har vi læst, at internettet på Tonga er meget ustabilt, så I må endelig ikke blive bekymret, hvis vi ikke er på den næste uges tid.
Det var alt for i dag – nu er det tid til at pakke og fejre Janni. So long....

Anonym sagde ...

Hej alle fire
Når dette skrives sover I i Sydney.
Min øjenoperation idag er vel overstået, han sagde den var perfekt. Det er lidt svært for mig at afgøre da jeg optræder med klap for øjet. Den skal fjernes imorgen af lægen. Det er faktisk ret irriterende at have den på. Ha'en god flyvning imorgen til Auckland og Tonga.
Kærligst Mormor

Anonym sagde ...

Hej med jer,

Til mormors indlæg, kan jeg kun tilføje, at mormor ligner "Sørøver Sally", hvis der er nogen, der kan huske hende...!
Spøg til side, dejligt at mormors operation gik efter planen i dag!Fornemmer, at mormor higer efter, at køre bil.... efterhånden kan det ikke vare længe, før mormor er "køreklar" igen!
I DK har vi haft nogle vidunderlige sommerdage med hensyn til vejret, sol, blå himmel og 25 grader samt nogle skønne aftener på altanen!
Når jeg skriver dette indlæg, ligger i i jeres bedste søvn i Auckland og samler kræfter til jeres næste færd på jeres storståede rejse rundt i denne vide verden!
Tonga øerne lyder i mine ører, som sol, strand og sand imellem tæerne..... det må da være den rene afslapning eller ....!
Nyd fortsat jeres vidunderlige ferie, sug indtrykkene til jer og find dem frem, når vinteren trykker jer i DK om ganske få måneder!