fredag den 3. august 2007

33. dag – fredag den 3. august 2007


Vi ankom først sent til Melbourne – 23.50 i stedet for 23.20 – så Janni og Andy fik lejlighed til at få lidt varm chokolade, mens de ventede i lufthavnen på os. Her er koldt i Melbourne – om dagen er det cirka 12 grader (og det er vinter og åbenbart det koldeste tidspunkt om vinteren lige nu) – vi har hørt rygter om, at I har cirka 16 grader hjemme i Danmark – og det er sommer. Ikke godt.... Vi kørte hjem til Carpenter Street 8 og fik en hurtig rundtur i Janni og Andys hus – og så i seng. Det er et rigtig dejligt hus, de har købt – meget charmerende. Jeg har især forelsket mig i deres hoveddør, som er en antik indonesisk dør. Ganske smuk – jeg har selvfølgelig taget et billede af den.

Vi sov alle sammen til 08.30 – undtagen Frikke selvfølgelig – lige så snart hun hørte moster Janni træde ud af sengen, var hun klar. Hun spilder bestemt ikke tiden. Så hun fik lejlighed til at køre med til Marcs skole her til morgen. Det tror jeg, at hun synes var rigtig sjovt. Carina er taget på week-end for at stå på ski med sin kæreste Michael og hans forældre. Så Karsten og jeg låner hendes værelse, ungerne sover på 1. sal i ”mormors” værelse.

Vi havde en dejlig stille morgen, spiste morgenmad og sladrede med Janni. Mathias havde fået en tid hos en oestepath, som er en mellemting mellem en fysioterapeut og en kiropraktor kl. 12.40, så det var afgørende for dagens øvrige program. Frikke faldt i søvn på vej hen til lægen, så jeg blev i bilen og passede på hende, mens Karsten og Janni gik til lægen med Mathias. Det var en god oplevelse, han tog sig rigtig god tid til at kigge på Mathias samt hans røngtenbilleder og hans ”dom” er, at han åbenbart gennem længere tid har kompenseret for nogle rygsmerter (som vi ikke ved hvad skyldes lige nu) ved at bruge sit højre ben mere end det venstre. Endvidere fandt han ud af, at han ikke kunne rotere 45 grader i sin højre hofte – kun 15 grader men efter én behandling kunne han rotere lidt mere – cirka 30 grader. Vi har aftalt en tid på mandag, og så vil han skrive en rapport på hans observationer, som han synes, at vi skal bringe videre til en fysioterapeut i Danmark.

Efter dette lægebesøg havde vi snakket om at tage til et ”sanctuary”, som er et sted, hvor de dyr, som bliver skadet, bliver bragt hen til – både kænguruer, hunde, fugle o.l. eller til Science Melbourne, som er et museum a la Experimentarium i Hellerup. Da de havde lovet regnvejr og eventuelt lidt haglvejr, besluttede vi at tage til Science Melbourne, fordi det var indendørs. Det var rigtig spændende – og alle fik lært noget nyt og leget. Selv de voksne – jeg kan f.eks. oplyse, at lynlåsen blev opfundet i 1923 (ja hvem vidste det?) – og at undertegnedes koordinations-, løbe- og styrkeevner er fundet i orden – ja faktisk excellent. Dette gælder så vidt vides også de andre. Frikke vandt stort over både sin mor og sin moster i hurtigsprint. Da de lukkede kl. 16.30 vendte vi hjem mod Carpenter Street.
Hjemme ventede Andy og Marc – desværre har Marc det ikke godt lige i disse dage, så det var ærgerligt. Han blev også hjemme, da vi andre gik ned til ”Pantry”, som er en rigtig god restaurant, som laver Victorias bedste pizzaer. Vi gik derned – jeg har lånt Carinas ene vinterjakke, og Frikke har også lånt én, så overtøjet er i orden. Det er også nødvendigt, da det bliver temmelig ”nippy” her. Og nå ja så kan vi oplyse, at toiletforholdene på ”Pantry” har fået ikke mindre end 9 af Mathias – da han vendte tilbage, så han fuldstændig henrykt ud og sagde: ”Mor, de er intet mindre end fantastiske”. Ja det må siges at være en sær vane, vi har fået os her i familien – men det er jo pludselig de helt almindelige ting i livet, som bliver vigtige, når man sådan er på farten. Apropos farten så spurgte mormor her til aften, da
hun ringede, om vi snart havde oplevet nok og ville hjem igen. Ja som jeg svarede hende, så tror jeg, at Mathias og jeg er én af samme stykke, vi savner begge lidt Vatnavej 5 og vores egne ting, Frikke og Karsten de kunne sikkert rejse videre i al evighed. Sådan er vi så alle så forskellige.
Men én ting som ikke er så forskelligt, det er at vi alle er trætte her til aften, vi fik jo ikke så meget søvn sidste nat. Så godnat til alle jer trofaste læsere selv om I har lidt tilbage af jeres dag.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Godnat allesammen og sov sødt og vågn op til en ny og dejlig dag.

Mange hilsner til alle

Mormor

Anonym sagde ...

Godmorgen til jer alle,

Og ja, jeg er på vej i seng, efter en hård arbejdsuge, faktisk 13 arbejdsdage i træk..... kan godt mærkes, må jeg indrømme!!!
Kan kun blive ved med, at gentage, hvor I dog oplever! Og så kan jeg undre mig, hvordan gør I plads til alle de oplevelser i jeres hoveder...! I må have en mega hard disk!
Helt vidunderligt billede fra regnskoven....!
Håber I alle får nogle hyggelige dage sammen i Melbourne, også selv det er lidt "nippy"!
Ærgeligt Carina og Michael ikke er hjemme!
Jeg må sige, at jeres "jord-om-rejse" har I tilrettelagt på et velvalgt tidspunkt. I er bestemt ikke gået glip af nogen ekstrem sommer! Vi har nok haft den vådeste juli måned i mands minde. Jeg har ikke brugt min weber grill en eneste gang og ej heller min dejlige altan.
Klokken er bleve mange og imens jeg skriver på denne blog, buldrer fyrværkeriet løs inde i Tivoli, jeg kan tydeligt høre og se det, smukt ser det ud.
Jeg synes, at I har været borte i rigtig lang tid...... tid er noget mærkelig noget! Savner Jer alle 4!
Fortsat rigtig god ferie sammen med familien i Melbourne.
Ser frem til, at læse næste side på jeres blog!

Hils allesammen - knus fra Linda

Anonym sagde ...

Hej alle 4. Lige vendt hjem fra en meget varm ferie på Kreta 43gr. i den første uge og 38 gr. iden næste, er vi gået igang med at læse jeres meget spændende beskrivelser.Det er spændende læsning og underholdingsværdien stadig i top! Godt Mathias ryg slap med skrækken, ellers må fætter fys igang når i vender hjem! Og 2 piger med baktusser, husk lige hvem der er det stærke køn!!! Også tak for føds'dagshilsen. Fortsat pøj pøj og knus fra A&P

Anonym sagde ...

Hej allesammen,

Skønt I er kommet frem til australien :) I må endelig hilse janni, andy, carin og marc mange gange!
Det er jo utroligt, så meget i oplever. Nyder at læse om alle Jeres oplevelser. Her er vejret faktisk blevet bedre, vi har nu over 20 gr.og de har lovet 25 det meste af næste uge - vidunderligt sommervejret endelig er på sin plads!
Jens er jylland i weekenden, så har hele lejligheden for mig selv og skal i byen med alle pigerne i aften, blir så sjovt!
Godt det går fremad med mathias' ryg, savner jeres børn, men selvfølgelig også jer.
Savner I er hjemme og glæder mig til at i kommer tilbage!

Mange knus og tanker fra Mille