søndag den 11. juli 2010

USA 10/7 Seattle



Lørdag den 10. Juli 2010

Af en eller anden mærkværdig grund synes børnene, at det var tid til at sove længe i dag – lørdag i Seattle – man kan da ikke ligge og sove. Karsten og jeg vågnede kl. 7 og var klar til at udforske byen – og få noget morgenmad. Klokken bliver 10 før at vi kom afsted fra hotellet men det skulle vise at være vanskeligt at finde en morgenmadsrestaurant. Vi havde ellers glædet os til at spise pancakes og alt det andet usunde. Efter lidt tid fandt vi dog en restaurant Etta´s som serverede morgenmad med intet mindre end drinks til – dem sprang vi dog over og fik lidt kaffe og the.

Vi har intet på programmet, da vi har set de vigtigste ting i byen allerede i går, så desværre Karsten byder lørdagen mest på shopping i Macy´s, Nordstroms, Levis, Urban Outfitters til Frederikke men til sidst bliver det alligevel for meget for Karsten, så vi går mod vandet og havnen. Det virker altid positivt på den unge mand. Havneområdet er dog ikke andet end fastfood restauranter nu bare med seafood, turistbutikker og mærkelige mennesker og selvfølgelig turister. Karsten og børnene tager i akvariet og ser bl.a. kæmpestore oddere, mens Kristina sidder på en bænk og studerer mennesker. Jeg er stadig chokeret over den amerikanske befolknings mangel på sundhed og deres konstante overvægt. Jeg har vist holdt mange foredrag for børnene i dag om kost og sundhed – og gode vaner så som at cykle. Men det må da være en bombe under det amerikanske sundhedssystem – al den overvægt.

Vi spenderer også lidt tid i en kæmpe boghandel for at købe roadmaps over resten af turen og selvfølgelig et par guide bøger om Californien. Planen er at vi checker ud i morgen og tager et forholdsvis langt stræk, så vi kommer tættere på San Francisco. Vi har regnet på, at vi cirka skal køre 2600 kilometer de næste 2 uger, så vi bliver nok rigtig trætte af at køre.

Jeg har helt glemt at fortælle, at jeg har glemt Frikkes fladjern hjemme i vores fryser – af alle steder. I tænker nok hvorfor i fryseren, men vi skulle pakke det ned til turen og Frikke synes bestemt, at det sidste hun skulle gøre var at glatte hår. Så er gode råd dyre – derfor fryseren. Problemet var bare, at jeg først kom i tanke om det, da vi sad i Seattle. Ups …. Jeg skyndte mig at sende en sms til Alice for at få hende til at tage det ud af fryseren. Så langt så godt – men der går ikke mange sekunder hver dag, før at Frikke brokker sig over, at hun ikke kan vise sig offentligt uden et glattet hår.

Værre er at jeg også har glemt noget af min astma medicin. Jeg har prøvet at omdosere det, som jeg har med til rejsen og håber, at jeg klarer det.

Det gode er, at Frikke har fået købt sig den meget omtalte Ipod touch, som alle i hendes klasse helt sikkert har – så nu er hun også den lykkelige ejer af en sådan. Måske lige indtil at hun smider den på gulvet, hvor hendes telefon ender sådan cirka hver dag. Det håber vi ikke….

Dagen blev rundet af med en tur i poolen på 35. Etage, lidt fjernsyn og masser af reklamer og selvfølgelig blog skrivning.

Sov godt…..

Ingen kommentarer: